Loading...
 Start Page
 

Story Time

 

Δίγλωσσος Βρεφονηπιακός Σταθμός

Το Storytime είναι ένας δίγλωσσος παιδικός σταθμός όπου τα παιδιά εξοικειώνονται με την αγγλική γλώσσα και η μάθηση γίνεται με τον πιο φυσικό τρόπο. Η εκμάθηση δύο γλωσσών σε νεαρή ηλικία έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τον εγκέφαλο να λειτουργεί σε άλλους τομείς εκτός της γλώσσας. Όραμα και στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε και να εμπλουτίσουμε την ανάπτυξη των παιδιών.  

Κατερίνα Γιαννούτσου

Η Κατερίνα Γιανούτσος είναι Ελληνοαμερικανίδα παιδαγωγός που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη.  

Σπούδασε στη Νέα Υόρκη και απέκτησε πτυχίο Ψυχολογίας, πτυχίο στο Χορό και Μεταπτυχιακό στη Δημοτική Εκπαίδευση από το Long Island University.  

Στη συνέχεια απέκτησε την άδεια διδασκαλίας της στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης και εργάστηκε σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία στη Νέα Υόρκη για 11 χρόνια.  

Το 2012 αποφάσισε να μετακομίσει στην Ελλάδα και να κυνηγήσει το όνειρο της ζωής της να ανοίξει έναν δίγλωσσο παιδικό σταθμό.

 

Η Τάξη

Κανένα παιδί δεν σκέφτεται και μαθαίνει με τον ίδιο τρόπο. Στις τάξεις μας οι δάσκαλοί μας παρουσιάζουν θεματικές ενότητες χρησιμοποιώντας τη θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Howard Gardner.  Οι δάσκαλοί μας διδάσκουν με τρόπο που υποστηρίζει όλα τα είδη νοημοσύνης όπως: Οπτική, λεκτική, Μουσική, Λογική, Κιναισθητική, Νατουραλιστική, Διαπροσωπική και Ενδοπροσωπική.  Αυτό θα τους επιτρέψει να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των διαφορετικών τύπων μαθητών που παρουσιάζονται σε κάθε τάξη.

Οι δάσκαλοί μας θα ενσωματώσουν τη θεωρία του Howard Gardner όταν δημιουργούν τις θεματικές τους ενότητες ή τα σχέδια μαθημάτων που έχουν σχεδιαστεί γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα ή θεματική ενότητα. Οι θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας σειράς ολοκληρωμένων μαθημάτων για όλους τους τομείς περιεχομένου, ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά, επιστήμες κ.λπ. που υποστηρίζονται από το θέμα που μελετάται.  Με λίγα λόγια, επιλέγεται από τον εκπαιδευτικό ένα θέμα (π.χ. τα μήλα) και ενσωματώνεται στο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδας ή ακόμα και του μήνα διδασκαλίας.

Τα παιδιά μας θα βιώσουν το πρόγραμμα σπουδών σε όλους τους τομείς της μάθησης. Οι δάσκαλοί μας δημιουργούν μονάδες που συνδέουν γνωστικά, συναισθηματικά, σωματικά και κοινωνικά το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με τους μαθητές.  Η συγκεκριμένη μέθοδος τους παρέχει την ευκαιρία να επιτύχουν τους στόχους όλων των τομέων.

Οι μαθητές θα βιώσουν τη μάθηση σε όλους τους τομείς περιεχομένου.  Η μάθηση θα εφαρμοστεί σε πραγματικές καταστάσεις και με αυτόν τον τρόπο επιτρέπουμε στους μαθητές μας να δουν την αξία της.  Η δημιουργία μαθημάτων ανασκόπησης, κέντρων ή δραστηριοτήτων είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενσωματώσετε ένα ενδιαφέρον θέμα.

Οι τάξεις έχουν κέντρα - γωνιές εκμάθησης που περιλαμβάνουν:

περιοχή κατασκευών

περιοχή δρματικού παιχνιδιού

περιοχή επιστήμης

βιβλιοθήκη

περιοχή τέχνης

ο κύκλος των φίλων

Αυτές οι περιοχές θα επισημαίνονται στα αγγλικά και στα ελληνικά.  Στην αρχή κάθε μέρας, κατά τη διάρκεια αυτού που ονομάζεται ελεύθερος χρόνος παιχνιδιού, τα παιδιά αποφασίζουν σε ποιο κέντρο εκμάθησης θα παίξουν. Καθώς οι δάσκαλοι προσπαθούν να αξιολογήσουν τις δημιουργικές παρορμήσεις κάθε παιδιού, προσπαθούν να βρουν γόνιμες ευκαιρίες για να παρέχουν ερεθίσματα και να προωθήσουν την εξέλιξη του ελεύθερου παιχνιδιού και των κλίσεων των μαθητών μας.

Λοιπόν, ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα παιδί που είναι πολύ δυνατό στην ομιλία αλλά όχι τόσο αναπτυγμένο στις λεπτές κινητικές δεξιότητες.  Εάν το παιδί πηγαίνει στην περιοχή των κατασκευών με τουβλάκια, ο δάσκαλος μας μπορεί να ξεκινήσει μαζί του μια συζήτηση σε ένα αρκετά εξελιγμένο επίπεδο σχετικά με την επικείμενη κατασκευή του. Εν τω μεταξύ, ο δάσκαλος θα ενθαρρύνει το παιδί να δουλέψει με τα τουβλάκια για να χτίσει τις λεπτές κινητικές του δεξιότητες.

Τα κέντρα μάθησης στο σχολείο μας δεν είναι μόνο για να ασχοληθεί ο μαθητής και να διασκεδάσει, αλλά για να παρατηρήσει και να βοηθήσει ο δάσκαλος τους μαθητές του.  Επίσης, κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού, η λογοθεραπεύτρια μας μπορεί επίσης να αξιολογήσει τα παιδιά και να δημιουργήσει σχέση με όλους τους μαθητές ξεχωριστά, σε μια πιο φυσική και φιλική για το παιδί διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια του Circle Time, τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ο κύκλος είναι πολύ μικρός για τα νήπια είναι περίπου 5-7 λεπτά και για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι 7-9 λεπτά.  Απλώς μαθαίνουμε πώς να μαζευόμαστε ομαδικά και να διαβάζουμε μικρές ιστορίες και βιβλία. 

Στη συνέχεια, προσθέτουμε ένα διήγημα, ένα τραγούδι, εισάγουμε το θέμα της ημέρας.  Ο χρόνος σταδιακά αυξάνεται. Τελικά, μπορούμε να προσθέσουμε μια δραστηριότητα ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα όπως:

  • Ο Simon λέει. Αυτό βοηθά τα παιδιά να αρχίσουν να ακούν, να κοιτούν και να συγκεντρώνονται.
  • ένα μουσικό παιχνίδι. Ο δάσκαλος μπορεί να χτυπήσει ένα τύμπανο ή παρόμοιο όργανο και τα παιδιά να βαδίζουν επί τόπου, μιμούμενοι τον ρυθμό: δυνατά, απαλά, γρήγορα, αργά κ.λπ. Όταν σταματήσει το όργανο, σταματούν και τα παιδιά.
  • Τεντ: το αρκουδάκι που μιλάει. Ο δάσκαλος λέει στην τάξη μια μικρή ιστορία, για παράδειγμα για ένα αγόρι που έχει ξεκινήσει σε ένα νέο σχολείο και δυσκολεύεται να κάνει φίλους.  Νιώθει μόνος και λυπημένος.  Στη συνέχεια, τα παιδιά περνούν το Talking Ted (ή άλλο αντικείμενο) γύρω από τον κύκλο και λένε τι τους κάνει να νιώθουν λύπη.  Αυτό τους επιτρέπει να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να μάθουν να περιμένουν τη σειρά τους. Είναι πολύ σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας των νηπίων καθώς τα ενθαρρύνει να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους και να συμπάσχουν με τους άλλους.
  • ένα παιχνίδι φαντασίας. Ο δάσκαλος έχει ένα μαγικό ραβδί, το κουνάει και λέει: «Είστε όλοι ελέφαντες/σκύλοι/τίγρεις» κ.λπ. Τα παιδιά κάνουν τους ήχους και τις ενέργειες στον κύκλο.  Στη συνέχεια, το ραβδί περνά από παιδί σε παιδί για να το δοκιμάσει.
  • ένα παιχνίδι ηρεμίας. Ο δάσκαλος λέει στα παιδιά να παγώσουν επιτόπου, σαν αγάλματα.  Τα αγάλματα στη συνέχεια λιώνουν αργά στο έδαφος.

Ένα ακόμη στοιχείο που συνθέτει την εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο μας είναι ο παγκόσμιος χάρτης που θα εμφανίζεται στις τάξεις μας, καθώς πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας πρέπει να διδαχθούν μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια την πολυπολιτισμικότητα και τη διαφορετικότητα.  Η Παρασκευή θα είναι αφιερωμένη σε ένα μαγικό ταξίδι σε κάποια γωνιά του κόσμου! Η γλώσσα, τα μνημεία, η μουσική, οι παραδοσιακές ενδυμασίες διαφόρων πολιτισμών και χωρών, θα παρουσιάζονται στα παιδιά μέσα από custom made slideshows, βιβλία και παιχνίδια. Όχι μόνο θα μάθουν για το φαγητό, αλλά θα μαγειρέψουν στο cooking class της Παρασκευής διάφορες παραδοσιακές σπεσιαλιτέ, θα χορέψουν  με τη μουσική και θα κατασκευάσουν ένα χαρακτηριστικό αξεσουάρ της χώρας που επισκέφθηκαν! Στο τέλος της χρονιάς το σχολείο μας θα γιορτάσει το National Day Festival, όπου κάθε τάξη θα παρουσιάσει ό,τι έχει μάθει σε φίλους και συγγενείς.

Ο χώροι μας

A. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ:

  • Μεγάλοι εσωτερικοί χώροι για να μετακινούνται τα παιδιά με άνεση, μέσα από καθορισμένες ζώνες εργασίας και δημιουργικότητας.
  • Μεγάλα παράθυρα και πόρτες για φως, αερισμό και πρόσβαση σε κήπους.
  • Σύγχρονες τουαλέτες κατάλληλες για της ηλικιακές ομάδες της κάθε τάξης
  • Πυρίμαχο δάπεδο βινυλίου για υγιεινή και ασφάλεια.
  • Μη τοξικά, «φιλικά προς το περιβάλλον» χρώματα που χρησιμοποιούνται παντού.
  • Μεγάλη τραπεζαρία για τους μαθητές που χρησιμεύει σαν χώρος γευμάτων αλλά και αλληλεπίδρασης.
  • Ηχεία εγκατεστημένα σε κάθε αίθουσα σε όλο το σχολείο μας.

B. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

  • Οι πύλες ασφαλείας ανοίγουν ηλεκτρονικά μόνο από το εσωτερικό.
  • Κάμερες ασφαλείας στις εισόδους.
  • Μεγάλος εξωτερικός χώρος για τα παιδιά να τρέχουν και να παίζουν.
  • Όλος ο εξοπλισμός εξωτερικού χώρου που αγοράστηκε με γνώμονα την «ασφάλεια των παιδιών».
  • Χώρος αποβίβασης/παραλαβής λεωφορείου «on spot» που επιτρέπει στο παιδί σας να αποκτήσει άμεση πρόσβαση στο κτίριο.
  • Στον κήπο μας τα παιδιά θα φροντίζουν τα φυτά τους και θα καλλιεργούν τα δικά τους τρόφιμα.
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
photo
 
Copyright © 2023 - 2024 Story Time Δίγλωσσος Βρεφονηπιακός Σταθμός, Πάτρα